Arrangør på Arcon 33

7. desember 2016 Program 0 Comments

For at Arcon skal kunne avholdes er vi avhengig av å ha arrangører av de forskjellige turneringene, spillene og sideprogrammene. Men hva kreves det av en arrangør, og hvordan går man frem? Det forklares her:

Det å være arrangør er egentlig ganske lett og du kan melde opp ditt arrangement her. Etterhvert som vi får flere påmeldte arrangementer, legger vi de ut i en samlet oversikt her på nettsiden.

  • Det å være arrangør gjør at du er garantert at ditt favorittspill arrangeres, og du er sikret at du får være med. Alle arrangører får også en eksklusiv t-skjorte (men bare 1 stk totalt, selv om du arrangerer flere spill). Denne t-skjorten kan hentes på Programrommet i løpet av festivalen.
  • Dersom du deltar med en selv-skrevet rollespillmodul har du også mulighet til å vinne beste modul (modulskribenter får også noen egne goder, i tillegg til t-skjorten. Disse kan også hentes på Programrommet i løpet av festivalen).
  • Noen ekstreme ildsjeler arrangerer ikke bare ett eller to spill, men bidrar over store deler av festivalen til at programmet har mangfold og at deltagerne har det gøy, disse såkalte superarrangørene vil motta noe ekstra påskjønnelse for det arbeidet de legger ned.

Dine oppgaver som arrangør i forkant av festivalen er:

  • Du bør melde på arrangementet ditt så snart som mulig, for å sikre eksponering og mulighet for flere påmeldte.
  • Arrangerer du et rollespill bør du helst levere inn en modul før festivalen – helst direkte på våre nettsider. Modulen kan skrives ut for deg (i sort-hvitt) og kan hentes på Programrommet.
  • Du bestemmer selv hvor mange som maksimum kan bli med på ditt spill/turnering, og du er dermed også selv ansvarlig for å skaffe flere GMer, brett/spillbord etc. dersom dette skulle behøves. Arcon kan være behjelpelig med dette, for eksempel har vi ganske mange brettspill på lager. Ta kontakt med oss i god tid før festivalen dersom du ønsker vår hjelp.

Dine oppgaver i løpet av festivalen er:

  • Du bør komme på Arcon i god tid før ditt arrangement starter.
  • Du bør gå innom Programrommet før start og hente listen over påmeldte, og sjekke hvilke(t) rom du har blitt tildelt. På Programrommet kan du også hente din arrangørbelønning.
  • Dersom du skal låne brettspill fra Arcon (dette må klareres på forhånd), henter du også ut disse fra Programrommet.
  • Dersom det skal kåres en vinner, tar du også med vinnerskjema fra Programrommet.
  • Gå til oppsatt rom, og vent på de andre deltakerne. (Arcon er ikke ansvarlig for hvor mange som melder seg på ditt spill/turnering.)
  • Dersom det er for mange som har møtt opp, så er det listen over påmeldte som bestemmer prioriteringsrekkefølgen (de som betalte for festivalen først, er satt opp øverst).
  • Du har ansvar for å starte turneringen/spillet og fordele spillere på bord/spilledere.
  • Dersom du har lånt spill av Arcon, er du ansvarlig for at disse leveres tilbake til Programrommet i ryddig og komplett tilstand.
  • Dersom det kåres en vinner, er du ansvarlig for at resultatskjemaer blir levert tilbake til Programrommet etter turneringen, og du bør oppfordre vinneren til å komme innom Programrommet for å hente sin premie.

Har du flere spørsmål eller kommentarer, send en epost til program@spillfestival.no.